Steve Saunders Goldwing Forums banner
Status
Not open for further replies.

Wymiana płynu chłodzącego 1800

22K views 11 replies 9 participants last post by  FitzAl  
#1 ·
zaimportowany post

Spuściłem płyn chłodniczy z mojego 1800.:) Instrukcja mówi, że chłodnice i silnik mieszczą nieco ponad 4 kwarty płynu. Wyszło tylko około 2 kwart.:shock: Jak wydostać resztę.:? Tak, usunąłem korek spustowy (1) i korek chłodnicy (1) i otworzyłem zbiornik wyrównawczy. Próbowałem wpuścić trochę powietrza do chłodnicy. Napełniłem wodą i ponownie spuściłem, wyszło około 2 kwarty. Jakieś pomysły? A może po prostu przepłukać wodą, spuścić ile się da i napełnić 2 kwartami płynu niezamarzającego, a następnie uzupełnić wodą? Dzięki!:)
 
Save
#3 ·
importowany post

zauważyłem 2 problemy z opróżnianiem płynu chłodniczego w 1800. po pierwsze, ten motocykl opróżnia się niezwykle POWOLI. po tym, jak zacznie się opróżniać, po prostu odejdź na chwilę... wypij kawę i zjedz lunch... drugi problem. weź mały, sztywny drucik i wsuń go do otworu spustowego... kilka osób wspomniało o poluzowaniu kawałka "śmieci" i znów zacznie się opróżniać...... to zadanie muszę wykonać w tym tygodniu wraz z początkową kontrolą zaworów... sam ps.. zamiast wyjmować zbiornik wyrównawczy, można go opróżnić za pomocą mighty vac.
 
Save
#4 ·
zaimportowany post

U mnie spłynięcie zajęło ponad dzień i nie jestem przekonany, że wszystko wypłynęło. Myślę, że około 3 kwarty i trochę wylądowało w spuście. Najzabawniejsze było próbowanie odpowietrzenia powietrza podczas napełniania...
 
#5 ·
zaimportowany post

Myślę, że 3 kwarty to normalna ilość, wymieniłem płyn chłodniczy w kilku motocyklach i kiedy wymieniam płyn chłodniczy, zwykle potrzeba tylko 3 kwarty, aby go ponownie napełnić.

Powinien spłynąć w około pięć minut, jeśli nie, wsadź drut lub coś do odpływu i odetkaj otwór.

Nie zdejmuję przelewu ani zbiornika, po prostu opróżniam go odkurzaczem, tym samym, którego używam do pracy przy hamulcach.

Trochę płynu chłodniczego pozostaje uwięzione w głowicach i pompie wodnej, tego typu rzeczy.

Myślę, że ważne jest, aby używać płynu chłodniczego Honda lub równoważnego, po prostu dlatego, że jeśli przepłuczesz go wodą, możesz skończyć z jednym kwartem wody, z małą ilością płynu chłodniczego, a nowy płyn chłodniczy byłby nieco zbyt rozcieńczony. Nieważne na południu, może być ważne w zimnym klimacie, zwłaszcza podczas przechowywania.

Więc to jeden raz, kiedy słucham instrukcji i używam płynu chłodniczego OEM. Po prostu ze względu na fakt, że jeden kwart zawsze znajduje się w silniku (chyba że chcesz wyciągnąć kolanko termostatu) i nie widzę takiej potrzeby w ogólnej rutynowej konserwacji. Nawet jeśli to zrobisz, trochę nadal pozostanie w głowicach.
 
Save
#7 ·
zaimportowany post

Problem polega na tym, że płyn chłodniczy dostanie się w miejsca takie jak węże i chłodnice. Najlepszym sposobem na opróżnienie układu jest użycie narzędzia UView. Jeśli go nie masz, to następnym najlepszym sposobem jest wyjęcie korka spustowego i pozwolenie na całkowite opróżnienie, powinno to zająć około 2 minut. Gdy przestanie kapać, uruchom silnik i wyłącz go po około 5 sekundach, uzyskasz kolejne 0,5 litra. Powtórz to jeszcze raz, a następnie włóż korek spustowy z powrotem. Dzięki temu usuniesz wszystko z silnika z wyjątkiem około 0,5 litra. Opróżnij również zbiornik płynu chłodniczego i napełnij go płynem chłodniczym Honda Type II.

Pojemność silnika wynosi 3,5 litra lub 3,7 qt

Zbiornik płynu chłodniczego ma pojemność 0,65 litra lub 0,7 qt

Całkowita pojemność układu wynosi 4,2 litra (faktycznie 4,18) lub 4,4 qt (faktycznie 4,42)
 
#8 ·
zaimportowany post

Dzięki za wszystkie informacje. W końcu udało mi się wydobyć 3+ kwarty z silnika/chłodnic. Uzupełnione zgodnie z instrukcją i wszystko wydaje się być w porządku. Jeszcze raz dzięki! :waving:
 
Save
#9 ·
importowany post

Chcę podziękować wszystkim za rady dotyczące płynu chłodzącego, zdjęcia były świetne. Mam nadzieję, że będę mógł wysłać wam coś dobrego. Nigdy nie korzystałem z forum i nie jestem pisarzem.

Mam 55 lat, mam złom od 15 roku życia i 27 lat własnych ciężarówek Mack na podwórku. Niektóre rzeczy są takie same, uważaj na uruchamianie 1800 dla ostatniego kawałka płynu chłodzącego, wał pompy wodnej będzie wiedział, tuż przy uszczelce nastąpi obrót na sucho w temperaturze, nawet w ciągu 15 sekund.

Zobaczmy, czy uda mi się dołączyć plik jpg.
 

Attachments

#10 ·
zaimportowany post

Wątpię, czy można usunąć cały stary płyn chłodniczy z gl 1800, wszystko, co możesz zrobić, to spuścić to, co możesz.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.