Steve Saunders Goldwing Forums banner
Status
Not open for further replies.
1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hello. I write to raise a problem with my 1500 Goldwing 1990. Has a cooling water inlet in motor oil, all joints are well engine, engine pressure is good, the water pump is perfect. Do you have any response to this?.

thanks
 

·
Junior Grue
Joined
·
8,153 Posts
Welcome to the forum.

As far as I can see there are only two ways for coolant to enter the oil, water pump or head gasket.
 

·
Premium Member
Joined
·
2,295 Posts
Tone,

En primer lugar, Bienvenido a bordo! Han llegado al lugar correcto para obtener ayuda. Usted aprenderá mucho aquí acerca de tu moto.

Ken tiene razón. Hay sólo dos maneras que se me ocurre que para el refrigerante y lo mezcla con el aceite del motor.

1) La Junta de la culata. No hay necesidad de mostrar una imagen aquí.
2) La bomba de agua. Consulte el cuadro adjunto para la referencia.

Hay un sello alrededor del eje de la bomba de agua. Esto suele ser lo que el culpable. Para la mezcla de refrigerante y aceite del motor. Generalmente es difícil y costoso para reemplazar este sello y vale la pena uno de Honda. Manténgase alejado de 3 bombas de agua del partido aunque podría conseguirlos para un 1500.

Yo empezaría con el reemplazo de la bomba de agua ya que es más barato, menos invasiva y más fácil de hacer de los dos posibles problemas.


Notas de la imagen:

Anillo de aceite. (Oil O-Ring)

Esto detiene el aceite del motor el motor gotee. No impide que el aceite de mezcla con el refrigerante.

Sello de aceite (Oil Seal)

Esto detiene el refrigerante en el área de la bomba de la mezcla con el aceite del motor.



¡Buena suerte!

Tim.

---------------------------------------------------------------------------------

Tone,

First, Welcome Aboard! You have come to the right place for help. You will learn lots here about your bike.

Ken is right. There is only two ways that I can think of to for your coolant to leak and mix with your engine oil.

1) The head gasket. No need to show a picture here.
2) The water pump. Please see the attached picture for reference.

There is a seal around the shaft of the water pump. This is usually what the culprit. It stops the mixing of the coolant and the engine oil. It is usually difficult and costly to replace this seal and worth getting one from Honda. Stay away from 3 party water pumps even if you could get them for a 1500.

I would start with replacing the water pump as it is the cheapest, less invasive and easier to do of the two possible problems.

Good Luck!

Tim.
 

Attachments

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Hola. Muchas gracias por vuestras buenas respuestas, voy a seguir vuestros consejos siempre estamos a tiempo de abrir el motor, esperemos que no sea necesario.
un saludo
Tone


Hello. Thank you very much for your good answers, I'll follow your advice ever too late to open the motor, hopefully not needed.

a greeting

Tone
 

·
Premium Member
Joined
·
2,295 Posts
Usted es muy agradable.

Por favor, háganos saber cómo resulta la reparación. Todos nos interesaría saber.

Reaparecen con frecuencia, sentarse, leer y aprender.

Tim.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

You are very welcome.

Please let us know how the repair turns out. We all would be interested in knowing.

Come back often, sit, read and learn.

Tim.
 

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Hola de nuevo. Os informo de mi reparación con la Goldwing. Cambie bomba de agua ( no era el problema), cambie junta de culata planifique los asiento, válvulas etc... ( no era el problema), Ahora según me comentan en servicio oficial tiene una fisura en la conducción de agua interior de motor, espero que esto sea definitivo y el próximo comprador de esta moto no tenga ese problema.

¡¡ VIVAN LAS MONOCILINDRICAS !!

Hello again. I inform my Goldwing repair. Change water pump (not the problem), change the head gasket seating plan, valves etc ... (Not the problem), Now as I discussed in official service has a tear in the inner water line engine, hope this is final and the next buyer of this bike does not have that problem.



Single-cylinder LIVE!
 
1 - 7 of 7 Posts
Status
Not open for further replies.
Top