Steve Saunders Goldwing Forums banner
361 - 380 of 546 Posts
Myślałem cały czas, kiedy powiedziałeś "orzechy" lub "orzech", o różnicy w naszym języku, używamy tych samych słów, ale mają one zupełnie inne znaczenie tutaj w USA.

Orzech > gwint na śrubie
Orzech > coś, co się je
Orzech > Szaleniec

Jestem zdumiony twoim projektem i tym, jak udaje ci się to wszystko połączyć... Ten układ wydechowy jest niesamowity.
 
Nie zapomnij o "tylko orzechach", co oznacza najlepszy rodzaj. To niesamowity projekt.
 
  • Like
Reactions: yoeddynz
Discussion starter · #370 ·
Coraz bliżej!!!

Następnym zadaniem było wzmocnienie i zamknięcie tylnej osłony.

Zdjęcia..

Dodano wewnętrzne wzmocnienia. Prawdopodobnie nie było to konieczne. Teraz naprawdę nie jest pod dużym obciążeniem bez silnika, jak w oryginalnym zestawie Imp. Po prostu zamyka tył, daje coś do zawieszenia wydechu i coś, do czego można przymocować pokrywę silnika z włókna szklanego. Ale hej, dodaję tylko trochę dodatkowego ciężaru...





Dałem wnętrzu dodatkową warstwę farby bogatej w cynk ..

Zamknięte..



Tarcza listkowa na spawach i przymiarka. Nie zamontuję jeszcze żadnych mocowań wydechu. Chcę je przyspawać, gdy silnik będzie w niebieskim Imp, więc wszystko będzie pasować do jego domu, ponieważ żadne dwa Imp nie są dokładnie takie same. Wygląda jednak schludnie.



Mówiąc o wydechach. Potrzebowałem trochę pręta do pracy dla klienta i szukałem w stalowym stojaku...



...i znalazłem ten kawałek pręta ze stali nierdzewnej z oczkiem wciśniętym na jednym końcu. Jest idealny do pręta uruchamiającego zawór, który będzie przebiegał wzdłuż skrzynki wydechowej..



Przeglądałem trochę różne siłowniki na Ali Express i myślę, że jeden z nich mógłby dobrze wykonać zadanie...


Po uporaniu się z osłoną i pokryciu jej farbą epoksydową, gotową do nałożenia szpachli, mogłem teraz wyjąć silnik z zardzewiałego zielonego Imp. To ostatni raz, kiedy tam siedzi.

Nie jestem pewien, co stanie się z tą skorupą. Może sztuka ogrodowa? Może po prostu pociąć ją i zachować przydatne panele naprawcze na wypadek, gdybym popełnił błąd z niebieskim Imp? Nie jest zbyt zardzewiały i można go uratować, ale potrzeba by było innego faceta takiego jak ja, żeby zrobić tak głupią rzecz z samochodem, w którym można kupić lepsze skorupy, rejestrację wstrzymaną, za niewielkie pieniądze. Brytyjscy fani Imp prawdopodobnie by go uratowali, ponieważ jest to dobra, solidna podstawa w porównaniu do tego, co widziałem w ofercie w Wielkiej Brytanii.

Zielony Imp został następnie wypchnięty na zewnątrz na zimno, a ja usiadłem przed piecem opalanym drewnem, ciepły i przytulny. Przeciąłem główną wiązkę silnika na pół i wpuściłem dużą wtyczkę wielopinową. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się, czy będę się tym przejmował i naprawdę cieszę się, że to zrobiłem, ponieważ tak naprawdę nie zajęło to dużo czasu. Ułatwi to jeszcze bardziej wyjmowanie silnika, bez konieczności zakłócania okablowania ECU pod tylnym siedzeniem.



Następnie wyjąłem skrzynię biegów i zrobiłem płytę osłaniającą szczelinę znajdującą się pod kołem zamachowym. Otwór obudowy dzwonu, który zakrywa, jest skierowany do przodu i nie chcę go wypełniać kamieniami, brudem, martwymi oposami itp.



Wyjąłem koło zamachowe i ostrożnie oszlifowałem ołów na każdym zębie na kole zębatym Subaru. Jest on przeznaczony do innej rotacji na rozruszniku i podczas użytkowania rozrusznik czasami nie zazębiał się prawidłowo i wydawał straszny głośny dźwięk „zgrzytania metalowych zębów”. Nie jestem tego fanem. Dałem też zębatce podobny szlif, więc mam nadzieję, że będą się lepiej wsuwać. Czas pokaże.





Następnie obrobiłem podstawowe narzędzie do ustawiania tarczy sprzęgła..



Zamontowałem ponownie osłonę i wydech do niebieskiego Imp, wjechałem nim do warsztatu, a następnie wyjąłem piękną, wygodną, ​​ale nie do końca poprawną (jakby to był problem ze mną...) kierownicę Tomei, która zostanie teraz zamontowana w naszym Nissanie Micra.

Następnie wyczyściłem piękną kierownicę Moto-lita, która od lat wisi na ścianie, odkąd sprzedałem mojego Viva HB. Mój wujek w Wielkiej Brytanii pracował przez krótki czas w Moto-lita wiele lat temu i dostał wtedy tę kierownicę. Zamontował ją w kilku samochodach, w tym w kilku Morrisach Minorach. Kiedy zmarł, moi kuzyni dali mi ją po jego pogrzebie.

Bardzo się cieszę, że mogę ją zamontować w Imp. Bardziej pasuje i świetnie wygląda. Z radością odkryłem również, że Impy i Vivy mają ten sam wzór wielowypustu, więc mogłem użyć oryginalnego, ładnie wykonanego bossa.



Usunąłem również stereo, głośniki i półki na paczki. Głośniki zawsze przeszkadzały i były uderzane przez moje stopy, gdy wsiadałem do samochodu, więc nie wrócą.

A potem wszystkie koce i inne rzeczy, które nagromadziły się w Imp. Lol na kilku kocach British Airways, które znalazły się w Imp...



Następne były fotele Recaro. Wyszły. Zdecydowanie wrócą. Może nie poprawne dla epoki, ale są piękne. W przyszłości, gdy wygram na loterii, dam je ponownie obszyć w bardziej odpowiednim stylu. Wygląda teraz dość pusto w środku...



Uwielbiam dwukolorową czerwoną/czarną kolorystykę na kartach drzwi i czerwone tylne siedzenie.



Ale nie lubię super lepkiej taśmy błyskowej, której użyłem do przytrzymania wiązki pod tylnym siedzeniem. To świetna rzecz, jeśli nie chcesz, żeby coś się ruszało lub chcesz zmęczonych rąk próbujących ją usunąć.

 
Discussion starter · #371 ·
Teraz w końcu nadszedł czas na wyjęcie silnika Datsuna.

Właściwie teraz nadszedł czas na zrobienie 'Datsun 1200 wheely stand 2000'. Chcę mieć łatwiejszy system wyjmowania/ponownego montażu silnika Datsuna bez konieczności używania górnego mocowania silnika i zawiesia - konfiguracji, która wynikała z centralnie zamontowanego poprzecznego elementu silnika. Więc zrobiłem to...



Tak, trochę przesadzony, ale znajdzie inne przydatne zastosowania w warsztacie w przyszłości, jeśli płaska szóstka się sprawdzi, a konfiguracja Datsuna zostanie sprzedana.

Zamontowałem solidne koła, pomalowałem je na szary warsztatowy i przygotowałem sklejkowe mocowanie silnika z miejscem pośrodku, aby opuścić poprzecznicę.



Teraz w akcji. Dużo łatwiej i szybciej!!!



Silnik wyjęty...



Wciąż zgrabny mały silnik. Gdybym miał go zatrzymać w Impie (jak powiedziano powyżej, płaska szóstka musi się sprawdzić), przebudowałbym go, odpowiednio wyważył, zamontował moją głowicę z owalnym portem, sportowy wałek rozrządu, itbs i pełne zarządzanie silnikiem. Następnie natychmiast zniszczyłbym skrzynię biegów Imp...



Artystyczne ujęcie...



Wyjąłem pozostałe elementy z komory silnika, tylnego zawieszenia i poprzecznicy. Opróżniłem zbiornik paliwa, na szczęście tylko 5 litrów, którymi musiałem się przejmować, usunąłem go i schowałem w garażu, który teraz wypełnia się częściami Imp.



Przyniosłem zielonego Impa z zimna, żeby móc z niego brać wymiary.



Zmierzono i zaznaczono linie cięcia, gdzie muszę wyciąć pod podstawą tylnego siedzenia dla wyższej skrzyni biegów Subaru.



Pokryłem wewnętrzne powierzchnie szklane papierem. Poproszę Hannah, żeby blokowała iskry szlifierskie, kiedy będę ciął pod samochodem.



Więc na tym etapie jestem. Następnym zadaniem jest cutty cutty time.
 
Wygląda na to, że te osie wytrzymają 50 KM w dobrym dniu. 🤡
Założę się, że to będzie fajny mały samochód, kiedy skończysz. Jestem pewien, że 1500 będzie niósł swój ciężar znacznie niżej niż Datsun.
 
Discussion starter · #373 ·
Tak, widać, jak bardzo Datsun jest wyższy w następnym.

Płaska szóstka w
:)




Odetnij pod podstawą siedzenia i tunelem, jak w zielonym impie.

Piła pneumatyczna była idealna do dużej części tej pracy, co oznaczało znacznie mniej pyłu szlifierskiego wszędzie.



Zaznaczyłem, gdzie odetnę jeszcze trochę. Wolę dać teraz dodatkowy prześwit, niż skończyć z potencjalnym uderzaniem o stal na wyboistej drodze itp. później.



Odetnij kilka zbędnych wypustek wystających na skrzyni biegów z tych samych powodów, co powyżej.



Och, nie mogłem się też oprzeć zdjęciu dwóch elektrowni obok siebie. Trudno jednak ocenić rozmiary ze zdjęcia, ponieważ Datsuns wheely stand 2000 jest znacznie niższy.

 
Pan jest utalentowanym rzemieślnikiem z wizją. To była wspaniała podróż, którą śledziłem. Doceniam, że poświęcił Pan czas na sfotografowanie i podzielenie się z nami tym niesamowitym projektem. Z niecierpliwością czekam na pierwsze jazdy i komentarze.
 
Jak zawsze najbardziej imponujący kunszt i wytrwałość.
Jak wspomniano wcześniej, nie mogę się doczekać, aby zobaczyć i usłyszeć ten projekt ukończony. A jeśli się nudzisz, zapraszamy tutaj na około tydzień. , więc możesz zbudować małą elektrownię jądrową dla mojego domu, - mam dużo starego żelaza walającego się po okolicy, a także spawarkę i prawie antyczny tokarkę. ŚMIECH NA CAŁE GARDŁO
 
Discussion starter · #378 ·
Czy ważyłeś te dwa?
Silniki? Znam wagę Goldwinga i jego skrzyni z dokładnością do kilku kilogramów. Ale jeszcze nie ważyłem silnika Datsuna. Chcę to zrobić. Zakładam, że dodam około 20 kg do istniejącego zestawu. Może mniej. Ale jestem z tego zadowolony, a waga jest niższa i bardziej z przodu.


A jeśli się nudzisz, zapraszamy tutaj na około tydzień. , więc możesz zbudować małą elektrownię jądrową dla mojego domu
Mogę udawać Homera Simpsona
 
Discussion starter · #379 · (Edited)
Uszczelnienie wyciętego wylotu tunelu i pod tylnym siedzeniem miało być kolejnym etapem, ale najpierw zdecydowałem się zrobić kilka nowych, wzmocnionych mocowań silnika. Oryginalne, które zrobiłem z mieszanki stali 3 i 4 mm, były prawdopodobnie w porządku, ale chciałem przesunąć poprzeczkę do tyłu, z dala od silnika, aby uzyskać trochę więcej prześwitu. Więc kiedy już przy tym byłem, pomyślałem, że najlepiej będzie użyć grubszej stali.

Na początek zrobiłem szablon oparty na oryginalnych mocowaniach. Teraz były punkty odniesienia, do których można było budować, co pozwalało na dodatkowy prześwit, kiedy już przy tym byłem.



Wpadłem do G3 engineering, gdzie biorę dużo moich stalowych ścinków i wziąłem kilka płyt 4 mm. Miałem 5 mm w domu na główne płyty tylne.

Użyłem solidnej giętarki do stali..



Zespawałem metodą TIG większość spoin, z wyjątkiem wewnętrznych, do których nie mogłem dotrzeć, które zostały zespawane metodą MIG. Dużo ciepła. Te się nie zepsują.





Dodałem kliny, żeby się upewnić...



Nowe mocowania ustawiają teraz poprzeczkę dalej do tyłu o około 5 mm. Mogłem teraz wywiercić otwory przez szyny podwozia. Zrobiłem nową parę płyt tylnych z dodatkowymi otworami i nakrętkami. Płyty rozciągają się dalej do przodu, aby wyrównać się z otworami, przez które przechodzą śruby poprzeczne Datsun. Mogę teraz łatwo przykręcić obie poprzeczki.



Byłem bardzo szczęśliwy, że odkryłem, że dzięki temu, że silnik sześciocylindrowy ma tylko 3 cylindry, mam wystarczająco dużo miejsca, aby pociągnąć silnik do tyłu, aby jego kołki skrzyni biegów były wolne od poprzecznicy skrzyni biegów. Następnie mogę podnieść samochód i oddalić się od silnika, a wszystko to bez konieczności zdejmowania tylnego zderzaka i fartucha.

Teraz, gdy silnik był w swojej ostatecznej pozycji, mogłem wymienić pokrywę tunelu, która jest teraz o 50 mm wyższa. Zacząłem od tego kawałka i musiałem wyciąć sekcję, aby umożliwić dostęp do wtyczki czujnika prędkości skrzyni biegów w specyfikacji Toyoty...



Upewniając się, że dookoła jest wystarczająco dużo miejsca, aby skrzynia nie uderzała w blachę na wyboistych drogach, przystąpiłem do zabudowy tunelu...



Klęczenie na złożonych kawałkach pianki i ręcznikach było moim domem przez następne kilka godzin...



Próby z kartonu, a następnie stal, cięcie, przycinanie, przypinanie, sprawdzanie, spawanie...



W końcu zabudowany. Wpuszczono kolejny otwór dostępowy, abym mógł dostać się do górnego przegubu uniwersalnego i nasmarować wałek selektora skrzyni biegów.





To była bardzo dobra część budowy, którą można było zakończyć. Widząc to wszystko uszczelnione, znów mocne. Muszę jeszcze sprawdzić oparcie tylnego siedzenia, ale jestem pewien, że zmieści się z kilkoma modyfikacjami do wewnętrznej ramy drucianej.

Pod spodem wyglądało schludnie...



Hannah pomalowała teraz tunel wewnątrz i na zewnątrz farbą epoksydową.



Po zakończeniu wszelkich innych drobnych elementów produkcyjnych lub wypełniania/wiercenia otworów w komorze silnika, dam mu muśnięcie niebieską farbą (mam nadzieję, że nie robiąc wszystkiego innego w warsztacie na niebiesko, jak za pierwszym razem).

Teraz przeszliśmy do tylnych wahaczy. Używam zestawu, który był na zielonym imp 2. Rdza powierzchniowa wymagała wyszczotkowania na zewnątrz...



Pomalowane uszczelniaczem rdzy KBS (klon australijskiego por 15)..

 
Discussion starter · #380 · (Edited)
Kolejna rzecz, bez której mógłbym się obejść, ale pomyślałem, że najlepiej będzie ją zrobić, póki jestem pod samochodem, to to wzmocnienie...



Dociągnięte do podłogi za pomocą płytek rozprężnych pod podstawą siedzenia...



Dodałem je, aby wzmocnić połówki podłogi w linii, aby pomóc utrzymać mocowania zawieszenia w linii podczas ostrego pokonywania zakrętów. Jak mówiłem, nie jestem pewien, czy jest to niezbędne, ale może pomóc uniknąć dziwnych efektów, takich jak tylne sterowanie. Wiem, że jest trochę brzydkie, ale hej, przynajmniej jest ukryte pod samochodem.

Jeśli chodzi o wzmocnienia, zrobiłem również to małe wzmocnienie...



Aby pomóc usztywnić górną część tunelu w pobliżu dźwigni zmiany biegów, aby się nie wyginała. Znowu, tak naprawdę nie jest to potrzebne, ale chcę naprawdę pozytywnego działania zmiany biegów bez nadmiernego ruchu.

A więc teraz moim następnym zadaniem jest wyprowadzenie przewodów hamulcowych/sprzęgła/paliwowych z powrotem wzdłuż tunelu, a następnie ponowne złożenie tylnego zawieszenia, aby móc ustawić linki hamulca ręcznego. Będę musiał też pomalować kilka elementów. Poprzecznicę, mocowania, zbiornik paliwa itp. Obszar roboczy wygląda tak, z częściami wszędzie...



W innych wiadomościach, te smakołyki pojawiły się w poczcie, niespodzianka od mojego brata z Walii...



Poszedł na duże targi kolekcjonerskie/zabawek i modeli w swojej okolicy, gdzie spędził dużo czasu pytając na różnych stoiskach kolekcjonerskich o modele Hillman Imp i znalazł coś, co jest dość rzadkim i poszukiwanym modelem samochodu Dinky...





Plus fajny mały policyjny samochód Imp..



Pojawiły się wczoraj pocztą jako niespodzianka i umiliły nam wieczór. Bardzo fajnie. Dzięki bracie!
 
361 - 380 of 546 Posts