Cześć wszystkim,
Tutaj, w Nowej Zelandii, posiadam tego małego Hillmana Imp z 1965 roku, którego odrestaurowałem od lutego 2018 roku. Przyglądam się teraz możliwości zamontowania silnika Honda Goldwing GL1500 z 1990 roku, aby potencjalnie zbudować własne małe 911
To jest mój Imp...
Oto silnik Datsun 1200, który jest obecnie zamontowany...
Moim planem jest usunięcie całej skrzyni biegów i większości kół zębatych napędowych z obudowy. Przejrzałem instrukcję warsztatową Hondy i w zasadzie przemyślałem inżynierię, którą będę musiał wykonać. Jednak zanim się zaangażuję, muszę dowiedzieć się kilku rzeczy. Pomyślałem, że zapytam tutaj i mam nadzieję, że ktoś będzie miał rozebrany silnik, z którego będzie mógł mi podać kilka wymiarów.
Pierwszą rzeczą, którą muszę sprawdzić, jest grubość kołnierza na wale korbowym, do którego przykręcone jest koło zębate napędu alternatora. Ma 6 śrub. Również - jaki rozmiar mają śruby? Wygląda na to, że mogą mieć 10 mm? To wszystko jest ważne, ponieważ będę obrabiał boss, który przykręci się do tego kołnierza, a te sześć śrub przejmie obciążenie niestandardowego koła zamachowego.
Oto zdjęcie kołnierza wału korbowego, którego grubość muszę znać...
Kolejne pytanie. Jaki jest wymiar od środka wału korbowego do dna silnika. Jest to ważne, aby dowiedzieć się, jak daleko miska olejowa będzie zwisała z tyłu mojego samochodu po zamontowaniu.
Wkrótce wrócę z kolejnymi pytaniami, jestem pewien!
Pozdrawiam
Alex
Tutaj, w Nowej Zelandii, posiadam tego małego Hillmana Imp z 1965 roku, którego odrestaurowałem od lutego 2018 roku. Przyglądam się teraz możliwości zamontowania silnika Honda Goldwing GL1500 z 1990 roku, aby potencjalnie zbudować własne małe 911
To jest mój Imp...
Oto silnik Datsun 1200, który jest obecnie zamontowany...
Moim planem jest usunięcie całej skrzyni biegów i większości kół zębatych napędowych z obudowy. Przejrzałem instrukcję warsztatową Hondy i w zasadzie przemyślałem inżynierię, którą będę musiał wykonać. Jednak zanim się zaangażuję, muszę dowiedzieć się kilku rzeczy. Pomyślałem, że zapytam tutaj i mam nadzieję, że ktoś będzie miał rozebrany silnik, z którego będzie mógł mi podać kilka wymiarów.
Pierwszą rzeczą, którą muszę sprawdzić, jest grubość kołnierza na wale korbowym, do którego przykręcone jest koło zębate napędu alternatora. Ma 6 śrub. Również - jaki rozmiar mają śruby? Wygląda na to, że mogą mieć 10 mm? To wszystko jest ważne, ponieważ będę obrabiał boss, który przykręci się do tego kołnierza, a te sześć śrub przejmie obciążenie niestandardowego koła zamachowego.
Oto zdjęcie kołnierza wału korbowego, którego grubość muszę znać...
Kolejne pytanie. Jaki jest wymiar od środka wału korbowego do dna silnika. Jest to ważne, aby dowiedzieć się, jak daleko miska olejowa będzie zwisała z tyłu mojego samochodu po zamontowaniu.
Wkrótce wrócę z kolejnymi pytaniami, jestem pewien!
Pozdrawiam
Alex