Oké, nou, dat was meer werk dan ik dacht. Maar ik heb het allemaal aan de praat gekregen.
Gebruikte de gpupdate51 die je hebt verstrekt, en mijn firmware geeft nu 5.1 aan.
Opmerking: Ik moest ervoor zorgen dat de naamgeving van gupdate.gcd HOOFDLETTERS was (dwz: /GARMIN/GUPDATE.GCD) Zonder dat zou het apparaat geen firmwarebestand herkennen (bleef gewoon staan).
Wat betreft de bijgewerkte kaartbestanden:
Ik ben erin geslaagd een RAR te vinden van de Noord-Amerikaanse NT 2022.25-kaarten van een vage downloadsite met vreselijke snelheidslimieten. Ik gebruikte de "Jdownloader"-plugin in mijn browser om hierbij te helpen, omdat deze vaak een time-out gaf. (dit is niet nodig voor anderen die dit lezen, maar het was erg handig voor mijn ongeduldige ziel)
Ik opende de kaarten in MapSource en selecteerde genoeg van Canada/noordelijke Amerikaanse staten om aan mijn behoeften te voldoen.
Alles bij elkaar ongeveer 1,2 GB, wat ruim onder de limiet van 2 GB ligt. Ik kan later teruggaan en nog een paar staten uitkiezen.
De kaarten overgezet naar mijn "apparaat", wat in mijn geval een tijdelijke USB-stick was, omdat mijn CF-kaart niet lokaal op mijn pc stond.
Ik heb vervolgens het GMAPSUPP.IMG-bestand van de USB naar mijn CF-kaart overgezet, in de fiets gestopt en het las de nieuwe kaarten probleemloos.
Ik kan daadwerkelijk wegen zien die in de afgelopen 10 jaar zijn aangelegd!
In plaats van door een boerenveld te rijden, zit ik blijkbaar op asfalt!
Bedankt voor je hulp Pwhoever/Mike, en aan anderen die verschillende notities en oplossingen hebben geplaatst. Het heeft me allemaal begeleid.
Als iemand anders een steuntje in de rug nodig heeft, help ik graag terug.