Steve Saunders Goldwing Forums banner

Navigatie-update van 2006-2008

13K views 21 replies 9 participants last post by  Pwhoever  
#1 ·
Garmin heeft een update uitgebracht voor deze motoren. Dit wordt de laatste update voor dit model, zeggen ze. Ik heb een of twee keer geüpdatet en zag eigenlijk geen verschil. Om te zoeken naar restaurants, gas, hotels gebruiken we de telefoon, zoals de meeste rijders doen. Alle geïnstalleerde GPS'en zijn waardeloos. Geen enkele komt in de buurt van wat de telefoon kan. Maar aangezien dit hun laatste update is, zou ik het niet erg vinden om te updaten als iemand me een kopie kan bezorgen voor een veel lagere prijs. Ik voel me er niet eens schuldig over, aangezien Garmin ons heeft beroofd met hun GPS'en met lage waarde/hoge prijs. Ik ben niet computerwijs, dus ik zou het prettiger vinden als iemand een kaart voor me maakt. Iemand?

#3 ·
Zeker als het grootste deel ervan verouderd is, nog voordat het verkocht is, vanwege lange R&D-cycli en dergelijke. Een deel hiervan begint net te veranderen, omdat er steeds meer dingen worden ontworpen met het idee dat niets perfect is vanaf het begin, dus misschien is het een goed idee om in de toekomst wijzigingen te kunnen aanbrengen. Van kleine dingen zoals het kunnen updaten van kaartgegevens, tot een volledige vervanging van het besturingssysteem. Maar je moet uit de eigen, ommuurde tuin-mentaliteit stappen om dit te laten gebeuren. Dingen als OBD2 moesten in eerste instantie wettelijk worden afgedwongen, maar uiteindelijk gingen zelfs de autofabrikanten de voordelen van standaarden als de CAN-bus waarderen. Natuurlijk hebben mensen als John Deere en anderen nu de andere kant van het digitale tweesnijdende zwaard ontdekt en het lijkt erop dat er een soort recht op reparatiewetten nodig zal zijn. (Mensen deugen gewoon niet)

#4 ·
Het zou fijn zijn als je op een dag een Goldwing zou kunnen kopen met alleen een open computerbesturingssysteem (ofwel IOS of Android of als ik echt droom, gebruikerskeuze). Dan zou het Honda-apps hebben voor fietsbesturing, audio, navigatie, enz. maar je zou apps van derden kunnen laden om die functies te besturen als je niet leuk vond wat Honda in plaats daarvan aanbood. Ik betwijfel of ik lang genoeg zal leven om dat te zien, maar als ik zie wat Tesla met updates doet, heb ik hoop. Als mensen klagen over een probleem, pang, volgende update is het opgelost of in ieder geval zo veranderd dat het minder een probleem is. Ik heb net wat fleet control software gekregen voor onze Ford trucks op het werk, en ik ben verbaasd over alle dingen die kunnen worden veranderd, maar Ford heeft de gebruiker geen enkele manier gegeven om er toegang toe te krijgen.
We zullen dit nooit van Honda op onze motoren zien

#5 ·
Ik doe nu mijn eigen updates en heb 2020.20 op de mijne geïnstalleerd. Het is niet echt moeilijk om te doen, zolang je maar een Garmin GPS hebt met levenslange kaartupdates. Ik heb ook de 5.10 firmware. Het probleem met de nieuwste en laatste officiële update is dat de kaartenset 2017.10 is, wat betekent dat de kaarten van begin 2016 zijn, waardoor ze toch al bijna 4 jaar oud zijn... Sinds deze foto heb ik geüpdatet naar 2020.20 en heb ik net geleerd dat 2020.30 nu uit is van Garmin.

#19 ·
Ik doe nu mijn eigen updates en heb 2020.20 op de mijne geïnstalleerd. Het is niet echt moeilijk om te doen, zolang je maar een Garmin GPS hebt met levenslange kaartupdates. Ik heb ook de 5.10 firmware. Het probleem met de nieuwste en laatste officiële update is dat de kaartset 2017.10 is, wat betekent dat de kaarten van begin 2016 zijn, waardoor ze toch al bijna 4 jaar oud zijn... Sinds deze foto heb ik geüpdatet naar 2020.20 en heb ik net geleerd dat 2020.30 nu uit is van Garmin. View attachment 320475
Ik heb een gebruikte 2006 en wil de firmware updaten, waar heb je 5.10 vandaan? Bedankt

#6 ·
Even ter aanvulling: als je je eigen aangepaste kaartensets maakt, is dat niet zonder beperkingen wat betreft de 06-08. De 06-08 hebben een limiet van 2 GB. Omdat de grootte van de volledige kaartenset is toegenomen, maak ik nu gewoon 2 CompactFlash-kaarten. Op de eerste zet ik het grootste deel van de onderste 48 staten, minus de hele westkust. Op de tweede doe ik de westkust en overlapt een paar staten en voeg dan Canada en Alaska toe. Beide komen op die manier onder de 2 GB uit.

Een andere beperking is dat het zoeken naar POI's op naam niet kan. Als je het adres hebt, kun je nog steeds op adres zoeken. Een tijdelijke oplossing is om tijdelijk een OEM-kaart in te stoppen en dan kun je op naam zoeken, het als favoriet opslaan en dan je aangepaste kaartensetkaart terugplaatsen. Kijk dan in je favorieten en navigeer ernaartoe.

Een laatste probleem is dat als je een route probeert te plannen die meer dan een paar honderd mijl is en snelwegen wilt vermijden, je waarschijnlijk een geheugenfout krijgt. Gebruik gewoon de optie 'snelweg vermijden' niet en het werkt. Of navigeer gewoon naar een kortere bestemming en selecteer daar een andere plaats op de route die je wilt, enzovoort.

Persoonlijk zet ik de route nog steeds in de ingebouwde navigatie, maar gebruik ik ook Waze op mijn mobiele telefoon die op mijn linker stuur is gemonteerd. Het is een stuk eenvoudiger om in te zoomen om te zien wat er voor je ligt op de ingebouwde navigatie om bochten en kronkels te zien aankomen of om uit te zoomen om mijn voortgang te zien.

#11 ·
Even ter aanvulling, als je je eigen aangepaste kaartensets maakt, is dat niet zonder beperkingen wat betreft de 06-08. De 06-08 hebben een limiet van 2 GB. Omdat de grootte van de volledige kaartenset is toegenomen, maak ik nu gewoon 2 CompactFlash-kaarten. Op de eerste zet ik het grootste deel van de onderste 48 staten, minus de hele westkust. Op de tweede doe ik de westkust en overlapt een paar staten en voeg dan Canada en Alaska toe. Beide komen op die manier onder de 2 GB uit. Een andere beperking is dat zoeken naar POI's op naam niet kan. Als je het adres hebt, kun je nog steeds op adres zoeken. Een tijdelijke oplossing is om een OEM-kaart tijdelijk in te voegen en dan kun je op naam zoeken, deze als favoriet opslaan en vervolgens je aangepaste kaartensetkaart terugplaatsen. Kijk dan in je favorieten en navigeer ernaartoe. Een laatste probleem is dat als je een route probeert te plannen die meer dan een paar honderd mijl is en snelwegen wilt vermijden, je waarschijnlijk een geheugenfout krijgt. Gebruik gewoon de optie snelweg vermijden niet en het werkt. Of navigeer gewoon naar een kortere bestemming en selecteer daar een andere plaats op de route die je wilt en zo verder.

Persoonlijk zal ik de route nog steeds in de ingebouwde navigatie plaatsen, maar ook Waze gebruiken op mijn mobiele telefoon die op mijn linker stuur is gemonteerd. Het is een stuk eenvoudiger om in te zoomen om te zien wat er op de ingebouwde navigatie voor je ligt om bochten en bochten te zien aankomen of om uit te zoomen om mijn voortgang te zien.
Kun je een paar snelle instructies/bestanden delen?
(2006)

#7 ·
Zoals in de meeste steden heeft mijn stad een nieuwe grote ringweg die net is voltooid. Ik denk niet dat deze in de "officiële laatste update" van Garmin zal staan. Als ik een goedkope "auto" GPS-unit koop, met levenslange updates, kan ik dan mijn Goldwing blijven updaten? Hoe zit het met deze "5.10" softwareversie? Is dit iets waar ik op moet letten als ik koop? Waar kan men deze Compact Flash Cards kopen, of zijn ze herschrijfbaar? Uw hulp wordt zeer gewaardeerd. Uw laatste bericht was zeer nuttig, dank u! Ik geloof dat mijn laatste "2012"-update werd geleverd met twee CF-kaarten, een voor Canada en een voor de VS.

#8 ·
Ik voel me er niet eens schuldig over, aangezien Garmin ons heeft beroofd met hun GPS met lage waarde/hoge prijs.
Dus hoe groot was het pistool dat Garmin tegen je hoofd hield om je die GPS te laten kopen?? De meeste mensen gebruiken nu hun telefoon voor GPS, ik heb een Garmin 50 LM met gratis levenslange kaartupdates, 3 keer per jaar. KI betaalde er $22 voor, nieuw in de doos.

#9 ·
Ik voel me er niet eens schuldig over, aangezien Garmin ons heeft beroofd met hun lage waarde/hoge prijs GPS.
Dus hoe groot was het pistool dat Garmin op je hoofd zette om je die GPS te laten kopen?? De meeste mensen gebruiken nu hun telefoon voor GPS, ik heb een Garmin 50 LM met gratis levenslange kaartupdates, 3 keer per jaar. KI betaalde er $22 voor, nieuw in de doos.
Honda heeft het zo gemaakt dat de enige manier om ABS-remmen te krijgen was als je de GPS kreeg.

#10 ·
Voor mij heb ik het gebruikt gekocht en het kwam toevallig met de navigatie. Maar ik denk dat aangezien ik het heb, ik het maar beter optimaal kan benutten. Ik vertrouw er niet volledig op, maar het is wel handig...

#14 ·
Het lijkt erop dat de 5.10 firmware dan zal werken. Hier is een kopie om te downloaden en om te beginnen. Ik kan het niet als een gcd-extensiebestand plaatsen, omdat het niet een van de toegestane bestandsformaten is, dus ik heb de naam gewijzigd in gupdate510.pdf. Probeer het niet te openen, maar download het gewoon naar uw computer en hernoem het naar gupdate.gcd

Attachments

#15 ·
En ja, de 06-08 US-modellen en de 06-10 Canadese modellen gebruiken een CompactFlash-kaart. De 09-up US-modellen begonnen SD-kaarten te gebruiken. Je kunt 4 GB CompactFlash-kaarten kopen en gebruiken, je moet er alleen voor zorgen dat je onder de 2 GB limiet voor data blijft. En wat je ook doet, overschrijf je fabriekskaart niet. Als er ooit iets met je nieuwe kaart gebeurt, heb je altijd nog de fabriekskaart om op terug te vallen.

#16 ·
Bedankt, ik heb online een 4.9-update gevonden, maar ik zal eerst de 5.10 proberen die je hebt verstrekt.
Ik heb een "oudere" CF van de oorspronkelijke Nav van de vorige eigenaren, die hij toen had geüpdatet naar 2011 (de 2011-kaart zit nu in de Unit), dus ik zal deze oudere CF voorlopig gebruiken. Ik ben in staat om zonder veel moeite back-ups te maken/te kopiëren etc. zodra ik mijn CF-reader heb gevonden in de stapel oude rommel. Ik heb een paar links gevonden naar verschillende 2 GB kaartbestanden die zullen werken, maar alle links zijn verlopen of op supersnelle 18-uurs downloads met een blikje en touwtje.

#17 ·
Oké, nou, dat was meer werk dan ik dacht. Maar ik heb het allemaal aan de praat gekregen.
Gebruikte de gpupdate51 die je hebt verstrekt, en mijn firmware geeft nu 5.1 aan.
Opmerking: Ik moest ervoor zorgen dat de naamgeving van gupdate.gcd HOOFDLETTERS was (dwz: /GARMIN/GUPDATE.GCD) Zonder dat zou het apparaat geen firmwarebestand herkennen (bleef gewoon staan).

Wat betreft de bijgewerkte kaartbestanden:
Ik ben erin geslaagd een RAR te vinden van de Noord-Amerikaanse NT 2022.25-kaarten van een vage downloadsite met vreselijke snelheidslimieten. Ik gebruikte de "Jdownloader"-plugin in mijn browser om hierbij te helpen, omdat deze vaak een time-out gaf. (dit is niet nodig voor anderen die dit lezen, maar het was erg handig voor mijn ongeduldige ziel)
Ik opende de kaarten in MapSource en selecteerde genoeg van Canada/noordelijke Amerikaanse staten om aan mijn behoeften te voldoen.
Alles bij elkaar ongeveer 1,2 GB, wat ruim onder de limiet van 2 GB ligt. Ik kan later teruggaan en nog een paar staten uitkiezen.
De kaarten overgezet naar mijn "apparaat", wat in mijn geval een tijdelijke USB-stick was, omdat mijn CF-kaart niet lokaal op mijn pc stond.
Ik heb vervolgens het GMAPSUPP.IMG-bestand van de USB naar mijn CF-kaart overgezet, in de fiets gestopt en het las de nieuwe kaarten probleemloos.
Ik kan daadwerkelijk wegen zien die in de afgelopen 10 jaar zijn aangelegd!
In plaats van door een boerenveld te rijden, zit ik blijkbaar op asfalt!
Bedankt voor je hulp Pwhoever/Mike, en aan anderen die verschillende notities en oplossingen hebben geplaatst. Het heeft me allemaal begeleid.
Als iemand anders een steuntje in de rug nodig heeft, help ik graag terug.

#22 ·
Het kwam van een andere Goldwing-eigenaar rechtstreeks van de bijgewerkte Garmin CF-kaart.

Als je je afvroeg hoe je het zelf kon krijgen, staat het hierboven in bericht #14. Gewoon downloaden en opslaan, maar die bijlage niet openen. Hernoem het dan naar GUPDATE.GCD.